10.01.2012 / Marek Pokrývka   22  

VW predstavil elektrický Beetle a hybridnú Jettu

Štúdia E-Bugster je voľným pokračovaním konceptu Ragster, Jetta Hybrid by sa mala dostať do predaja ešte v tomto roku.

Detroitský autosalón priniesol dvojicu noviniek z dielne nemeckého Volkswagenu. Prvou je štúdia elektricky poháňaného modelu Beetle s názvom E-Bugster. Koncept nadväzuje na štúdiu Ragster z roku 2006. Elektrického Chrobáka dopĺňa sériová verzia sedanu Jetta s hybridným pohonným systémom.

Volkswagen odhalil v Detroite koncept E-Bugster 22 fotografií v galérii Volkswagen odhalil v Detroite koncept E-Bugster

Agresívny výzor kontrastuje so zeleným srdcom

E-Bugster sa od bežného Beetle líši na prvý pohľad. Podobne ako Ragster má nový Beetle zníženú strechu, ktorá klesla o 7,4 centimetra. Neprehliadnuteľné sú chýbajúce zadné bočné okná a celkom nový tvar tých predných. E-Bugster má navyše agresívnejšie tvarované nárazníky, vpredu s integrovanými dennými svetlami.

K celkovému dizajnu patria aj zatmavené svetlá, grafika v bočných partiách a dvadsaťpalcové disky kolies. Prednú nápravu poháňa elektromotor ponúkajúci maximálny výkon 85 kW (116 k) a krútiaci moment 270 Nm. Energiu čerpá z batérie typu Li-ion. Jej kapacitu VW neuviedol, mala by však stačiť na maximálny dojazd asi 160 kilometrov.

O sériovej výrobe elektrického Chrobáka sa nehovorí 22 fotografií v galérii O sériovej výrobe elektrického Chrobáka sa nehovorí

Akumulátor má hmotnosť 315 kilogramov, elektrický Chrobák je teda od klasickej verzie výrazne ťažší. Batériu možno nabíjať z bežnej zásuvky s napätím 120 alebo 240 voltov. K dispozícii je aj režim rýchlonabíjania, pri ktorom sa akumulátor nabije na osemdesiat percent kapacity už za tridsať minút.

Jetta Hybrid kombinuje benzín a elektrinu

Druhou premiérou je hybridná verzia sedanu nižšej strednej triedy Jetta, ktorá je už takmer pripravená na produkciu. Od bežného modelu sa líši upravenou aerodynamikou. Zmeny zasiahli prednú masku, oba nárazníky a pätnásťpalcové disky kolies s turbínovým dizajnom. Vzadu je novinkou decentný spojler a diódové svetlá.

Volkswagen Jetta v najúspornejšej verzii Hybrid 22 fotografií v galérii Volkswagen Jetta v najúspornejšej verzii Hybrid

Pod prednou kapotou sa skrýva motor 1.4 TFSI. Prepĺňaný benzínový štvorvalec dosahuje maximálny výkon 112 kW (150 k) a krútiaci moment 250 Nm v rozmedzí 1 400 až 3 500 ot./min. Spaľovacia jednotka je spriahnutá so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou DSG, sekunduje jej elektromotor s výkonom 20 kW (27 k).

Hybridná Jetta zrýchli z 0 na 60 míľ za hodinu (96 km/h) za deväť sekúnd. Priemerná spotreba by mala dosahovať v kombinovanej prevádzke 5,2 l/100 km. Jetta umožňuje aj prevádzku v čisto elektrickom režime. Maximálna rýchlosť pri pohone elektromotorom je 70 km/h, dojazd je však iba dva kilometre.

Jetta Hybrid by sa na americký trh mala dostať ešte v tomto roku 22 fotografií v galérii Jetta Hybrid by sa na americký trh mala dostať ešte v tomto roku

Nízky dojazd má na svedomí akumulátor s kapacitou 1,1 kWh. Vďaka malej batérii však je hybrid iba o 100 kilogramov ťažšia než bežný model. Elektrickú energiu získava akumulátor najmä pri brzdení. Jetta umožňuje jazdu v niekoľkých režimoch, nad ktorými drží stráž prepracovaný palubný počítač.

Volkswagen Jetta Hybrid by sa mal do predaja dostať koncom tohto roka. Ako prvý príde na rad americký trh, ktorý sa má stať hlavný odbytiskom pre túto novinku. Cena hybridnej Jetty je zatiaľ tajomstvom.

NAJNOVŠIE Z RUBRIKY

Porsche Macan: Štvorvalec je späť

Peugeot predstavil 408 Sedan

PEKING   Európske auto roka prichádza na čínsky trh s novou karosériou i menom. Štvordverový model stojí na rovnakej platforme ako...

včera 14:13 Peugeot predstavil 408 Sedan

Citroën odhalil súrodenca Peugeotu 2008

PEKING   S vyše ročným odstupom prichádza príbuzný modelu Peugeot 2008. Zatiaľ je označený prívlastkom koncept.

včera 09:31 Citroën odhalil súrodenca Peugeotu 2008

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×