15.08.2012 / Marek Pokrývka 13   11  

Elektromobil PSA končí, prichádza ostrý Yaris i Focus

SPRAVODAJSKÝ SÚHRN   O malý elektromobil z japonsko-francúzskej spolupráce nie je záujem, ľudia majú radšej výkonné modely a zreštaurované veterány.

Mitsubishi prestalo vyrábať elektromobil pre PSA Peugeot Citroën

Elektrická rozprávka z japonsko-francúzskej koprodukcie sa neskončí šťastne. Mitsubishi prestalo vyrábať elektromobily Peugeot iOn a Citroën C-Zero, ktoré sú sesterskými verziami jeho vlastného modelu i-MiEV. Produkciu zastavila automobilka kvôli ich nízkej predajnosti. Podľa výrobcov ide len o dočasnú prestávku, no kedy by sa mala produkcia obnoviť nespresnili.

Peugeot iOn prestal spolu so sesterskými modelmi schádzať z výrobných pásov 11 fotografií v galérii Peugeot iOn prestal spolu so sesterskými modelmi schádzať z výrobných pásov

Ostrý Focus ST kúpite už aj u nás

Na Slovensku sa začala predávať doteraz najostrejšia verzia aktuálneho Focusa, s označením ST. Pod kapotu hatchbacku aj kombi prináša prepĺňaný benzínový dvojliter EcoBoost SCTi s výkonom 184 kW/250 k. Ten poháňa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku a elektronicky riadený diferenciál predné kolesá. Stovku novinka dá za šesť a pol sekundy, maximálne sa rozbehne skoro na 250 km/h. Ďalšie technické podrobnosti a naše prvé osobné dojmy z jazdnej prezentácie nájdete v samostatnom článku.

Ostré korenie dopraje Focus slovenským milovníkom hatchbackov aj kombíkov 11 Ostré korenie dopraje Focus slovenským milovníkom hatchbackov aj kombíkov Ostré korenie dopraje Focus slovenským milovníkom hatchbackov aj kombíkov 11 Ostré korenie dopraje Focus slovenským milovníkom hatchbackov aj kombíkov
Ostré korenie dopraje Focus slovenským milovníkom hatchbackov aj kombíkov

Z celkovo troch výbav, ktoré sú v rozličnej zostave k dispozícii pre jednotlivé globálne trhy, sa na Slovensku budú predávať dve: stredná, u nás označená ako ST R a najvyššia ST X. Obe sú slušne bohaté a líšia sa celokoženým poťahom, elektrickým ovládaním predných sedadiel a bixenónovými svetlami s prednými LED-kami. Cena? Za hatchback dáte minimálne 27 400 eur, kombi vás vyjde najmenej na 28 190 eur. Rozdiel medzi výbavou ST R a ST X je 2200 eur.

Toyota pripravila malého pretekára

S ostrým modelom prichádza aj Toyota. Do predaja uvádza Yaris R1A, pretekársky ladenú verziu malého trojdverového hatchbacku s vyladeným je 1,4-litrovým motorom. Úpravami prešla prevodovka i pruženie, auto stojí na súťažných kolesách. Interiér je kompletne vypitvaný, svoje miesto v ňom našla len ochranná klietka, škrupinové sedadlá a bezpečnostné prvky. Cena malého pretekára by sa mala pohybovať okolo 22 500 eur.

Malý Yaris si to namieril na súťažné trate 11 fotografií v galérii Malý Yaris si to namieril na súťažné trate

Holden Torana GTR-X späť medzi živými

Značka Holden, austrálska divízia koncernu General Motors, nie je v Európe veľmi známa. Produkcia tejto lokálnej automobilky väčšinou pozostávala z upravených verzií iných modelov GM.  Holden však má na svojom konte aj niekoľko vlastných výtvorov ako napríklad koncept Torana GTR-X z roku 1970. Ostro rezané kupé s vyklápacími svetlami malo na svoju dobu prevratný dizajn a dodnes ho radia k najkrajším autám z austrálskeho kontinentu. Štúdiu s jedinečným tvarom nedávno komplexne zreštaurovali a dnes vyzerá ako nová.

Kompletná renovácia vrátila konceptu Holden zašlú krásu 11 fotografií v galérii Kompletná renovácia vrátila konceptu Holden zašlú krásu

Znovuzrodenie Bugatti Type 64 sa blíži ku koncu

Na návrat sa chystá aj ďalší výnimočný automobil. Bugatti Type 64 Coupe je jedným z troch vyrobených exemplárov, ktoré vznikli pred smrťou zakladateľa automobilky. Jedinečné kupé je už dlhý čas v rukách reštaurátorov z múzea Mullin Automotive Museum, ktorí ho dávajú postupne do poriadku. V súčasnosti je už zaujímavý veterán takmer kompletne pripravený. Vo vynovenej podobe by sa mal predstaviť už tento víkend počas podujatia v Monterey.

Zreštaurovaná karoséria jedinečného Bugatti 11 fotografií v galérii Zreštaurovaná karoséria jedinečného Bugatti

Americké investičné fondy žalujú Porsche

Porsche sa pravdepodobne nezbaví žaloby, ktoré proti nemu vznieslo 26 amerických investičných fondov. Investori žalujú Porsche SE, materský holding automobilky, z podvodu a bezdôvodného obohatenia a žiadajú odškodné v celkovej výške 1,4 miliardy dolárov.

Nemecký výrobca športových áut má na krku ďalšiu žalobu 11 fotografií v galérii Nemecký výrobca športových áut má na krku ďalšiu žalobu

Keď okresný newyorský súd zamietol žalobu fondov, obrátili sa na Najvyšší súd štátu New York. Porsche požiadal súd o zamietnutie tejto žaloby, ten však holdingu nevyhovel a žalobu potvrdil. Porsche vo svojom vyhlásení tvrdí, že newyorský súd nie je vo veci príslušný a vyzýva žalobcov, aby svoje nároky vzniesli v Nemecku. Holding sa mieni voči rozhodnutiu najvyššieho newyorského súdu odvolať.

Na článku spolupracovali Marian Balog, Ladislav Malák a Soňa Zverková.

NAJNOVŠIE Z RUBRIKY

Toyota zostáva svetovou jednotkou

Začal sa tender pre R2 pri Trenčíne

Predpokladaná cena za vypracovanie dokumentácie na stavebné povolenie, ponuku a výkon dozoru pre stavbu R2 Mníchova Lehota - Ruskovce je 4,1 mil. eur.

včera 14:00 Začal sa tender pre R2 pri Trenčíne

Šéf konštruktérov GM dostal výpoveď

Pod tlakom aféry súvisiacej s chybným zapaľovaním odchádza šéf konštruktérov GM John Calabrese. Jeho divízia sa rozdelí na dve časti a GM...

včera 11:56 Šéf konštruktérov GM dostal výpoveď

Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×