Podľa nej výberová komisia už rozhodla, ktorý zo záujemcov o výstavbu mýtneho systému vyhovel v užšom kole verejnej súťaže. "Tá je v kompetencii Národnej diaľničnej spoločnosti, ktorá sa rozhodla, že túto záležitosť nebude komentovať," povedala Benešová.
Informácie o údajnom víťazstve konzorcia Ibertax a SanToll, ktoré v stredu priniesla televízia Markíza, teda MDPT oficiálne nepotvrdilo. Benešová tiež upozornila, že výber spoločnosti, ktorá systém výberu elektronického mýta v SR vybuduje, nie je úplne ukončený. "Existuje predsa možnosť podania opravného prostriedku," vysvetlila pre TASR.
"Urobíme všetko preto, aby systém elektronického výberu mýta začal od januára na 100 %," povedal minister dopravy Ľubomír Vážny v stredu po rokovaní vlády v Prievidzi. Pripustil však, že za krajných podmienok systém nebude 100-% fungovať počas prvého štvrťroku 2009.
Zmluva s dodávateľom mýtneho systému by sa podľa neho mala uzavrieť do polovice júna.
Verejnú súťaž na dodávku mýtneho systému, v poradí už tretiu po dvoch zrušených, vyhlásila Národná diaľničná spoločnosť (NDS) 27. septembra 2007. Predpokladaný rozsah vymedzených úsekov ciest, ktoré budú podliehať spoplatneniu, je podľa oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania približne 2400 kilometrov.
Povinnosť uhrádzať mýtne poplatky elektronickou formou vznikne pre motorové vozidlá alebo jazdné súpravy s celkovou hmotnosťou nad 3,5 tony určené na prepravu tovaru a pre motorové vozidlá umožňujúce prepravu viac ako 9 osôb vrátane vodiča. Hodnota zákazky je, rovnako ako v predošlých zrušených tendroch na dodávku elektronického mýtneho systému, stanovená na 20 miliárd Sk (620 miliónov eur) Sk bez dane z pridanej hodnoty.
Odborná komisia 13. marca tohto roka otvorila ponuky od štyroch záujemcov. Išlo o konzorciá Tossy, Slovakpass, SanToll a Kapsch. Z piatich oslovených záujemcov v užšej súťaži ponuku nepredložilo iba konzorcium Satways. Na otváraní boli zverejnené obchodné názvy uchádzačov a kritériá vyhodnotenia ponúk, ktorými sú cena za predmet zákazky, efektívnosť výberu mýta a kritérium mýtnej transakcie.